Наставництво на виробництві як важлива складова впровадження дуальної системи професійного навчання на Дніпропетровщині за німецьким досвідом
В рамках реалізації українсько-німецького проєкту «Розвиток соціального діалогу в Дніпропетровському регіоні», започаткованого Федерацією організацій роботодавців Дніпропетровщини (далі — ФОРД) разом з Освітнім центром економіки федеральної землі Мекленбург-Передня Померанія за підтримки організації роботодавців NORDMETALL, проєктів «ЕХАМ-Дніпро» та «SEKWA» щодо досвіду Німеччини впровадження дуальної форми здобуття освіти на підприємствах і закладах професійної (професійно-технічної) освіти (далі – ЗП(ПТ)О) завершена програма модульної кваліфікації організаторів і наставників дуального навчання в Дніпропетровській, Запорізькій та Львівській областях. Всього підготовлено 92 особи із числа представників підприємств і ЗП(ПТ)О.
Впровадження набутого досвіду Німеччини за результатами дистанційного навчання організаторів і наставників дуальної форми здобуття освіти на підприємствах і ЗП(ПТ)О розглянуто на круглому столі. В роботі круглого столу прийняло участь майже 60 представників організацій роботодавців, Академії педагогічних наук України, методичної служби професійно-технічної освіти, ЗП(ПТ)О, організатори і наставники дуального навчання на виробництві різних регіонів України, представники Німеччини.
В ході обговорення круглого столу його учасники обмінялися враженням від організації та проведення програми навчання, поділились застосуванням отриманих знань на практиці.
Учасники круглого столу вважають, що головним в оцінці результатів навчання є готовність застосовувати отримані знання, досвід у практичній діяльності на своїх підприємствах і ЗП(ПТ)О впровадження дуальну форму здобуття освіти, що сприятиме пожвавленню діалогу ЗП(ПТ)О й роботодавців, встановленню паритетних відносин, пошуку компромісів та задоволення потреб усіх сторін.
За результатами обговорення прийняті рекомендації:
1) Продовжити запровадження досвіду Німеччини шляхом реалізації українсько-німецьких міні-проєктів щодо:
- використання навчальних місць на підприємствах як складової частини дуального навчання;
- організації навчання частковим кваліфікаціям і компетенцій робітничих професій на запити організацій та громадян для адаптації та включення в економіку осіб, які мають відношення до бойових дій;
- застосування нової нормативно-правової бази (створення Кваліфікаційних центрів, запровадження в освітній процес навчання частковим кваліфікаціям за короткостроковими освітніми програмами).
2) Продовжити практику проведення модульного навчання організаторів і наставників впровадження дуальної форми здобуття освіти та тиражувати набутий досвід на інші регіони України.
Сподіваємось на подальшу співпрацю всіх сторін формування трудового робітничого потенціалу регіону разом з німецькими колегами, результати якої будуть ефективними для економіки Дніпропетровщини.
Віктор ВАСИЛИНЕНКО,
директор НМЦ ПТО у
Дніпропетровській області