Профтехосвіта Дніпропетровщини аналізує реалізацію пріоритетних завдань на 2012-2013 навчальний рік
На черговому засіданні навчально-методичної ради навчально-методичного центру профтехосвіти у Дніпропетровській області проаналізовано хід реалізації актуальних завдань, визначених головним управлінням освіти і науки на поточний навчальний рік. Серед них:
- хід розробки та апробації в області державних стандартів ПТО, визначених Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України;
- стан викладання вільнообраних предметів та їх роль у формуванні сучасного світогляду учнів ПТНЗ;
- шляхи вирішення економічних проблем регіону через економічне навчання і виховання;
- стан підготовки кадрів у навчальних центрах при установах виконання покарань;
- стан архівного господарства в закладах профтехосвіти;
- результати моніторингу новоприйнятого контингенту.
За наслідками активного обговорення зазначених питань прийнято конкретні рішення і визначено відповідні завдання методичній службі та навчальним закладам.
Заслухавши інформацію Безценної Т.М. про хід розробки та апробації в області державних стандартів ПТО, визначених Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України, рада ухвалила:
Методистам НМЦ ПТО
1. Привести комплексно-методичне забезпечення професій до сучасних технологій виробництва з урахуванням змін у кваліфікаційних характеристиках.
2. Робочі навчальні плани складати відповідно до вимог державних стандартів ПТО.
3. Сприяти участі ПТНЗ у роботі творчих груп з питань розробки стандартів нового покоління.
Керівникам ПТНЗ
1. Визначати варіативний компонент змісту ПТО у робочих навчальних програмах відповідно до змін у технологіях виробництва.
2. Здійснити апробацію державного стандарту «Зварник», основаного на компетенціях, із залученням на навчання слухачів за направленням центру зайнятості (ДВПУ).
Заслухавши інформацію Мухи Н.О. про стан викладання вільнообраних предметів та їх роль у формуванні сучасного світогляду учнів ПТНЗ, рада ухвалила:
Методистам ПТНЗ:
1. Створити при методичних комісіях суспільно-гуманітарних дисциплін творчі групи викладачів вільнообраних предметів, забезпечувати КМЗ навчального процесу.
2. Методисту НМЦ ПТО проводити консультування та моніторинги рівня викладання вільнообраних предметів.
Керівникам ПТНЗ:
1. Використовувати години вільнообраних предметів лише за призначенням за вимогами МОНмолодьспорту.
2. Заслуховувати на педрадах питання про результативність викладання вільно обраних предметів.
Заслухавши інформацію Гришаєвої О.В. про економічне навчання і виховання в ПТНЗ області, рада ухвалила:
1. Поширити коло взаємодії з ПТНЗ громадських організацій, спланувати заходи з запрошенням ВНЗ, промислових підприємств.
2. Продовжити роботу лабораторії «Вектор освіти – цінність життя».
3. Провести віртуальний методичний фестиваль «Найкращий урок екології» та конкурс художніх і фоторобіт учнів «Небезпеки майбутнього. Погляд молодих» (березень 2013).
4. Провести природоохоронні акції «Чисте місто сьогодні – здорове покоління завтра», «Посади дерево життя» за підтримки Українського товариства охорони природи.
5. Вивчити питання створення на базі ПТНЗ сільськогосподарського профілю природознавчої лабораторії для проведення польових біолого-екологічних досліджень.
Головам методичних комісій, викладачам ПТНЗ:
1. Розглянути на засіданнях МК комплект навчально-методичних матеріалів «Зелений пакет» та впроваджувати його в практичній діяльності.
2. Проаналізувати програми загальноосвітніх та спецпредметів, визначити рівень міжпредметних зв’язків і урізноманітнити матеріал екологічним спрямуванням.
3. Провести внутрішньоучилищний конкурс художніх і фоторобіт учнів «Небезпеки майбутнього. Погляд молодих» (до лютого 2013).
Заслухавши інформацію Безценної Т.М. про стан підготовки кадрів у навчальних центрах при установах виконання покарань, рада ухвалила:
Методистам НМЦ ПТО:
1. Провести семінар з проблемних питань підвищення якості освіти відповідно до нових нормативних та законодавчих документів.
2. Залучати навчальні центри до заходів НМЦ ПТО стосовно інноваційних підходів до навчально-виробничого процесу.
3. Розробити спільні заходи з пенітенціарною службою щодо забезпечення професійної підготовки.
Керівникам навчальних центрів:
1. Здійснювати аналіз навчально-виробничого процесу, кадрового забезпечення, вживати заходів щодо усунення недоліків.
2. Вивчати досвід кращих педпрацівників, брати участь у роботі методичних секцій.
Заслухавши інформацію Чернявської І.Є. про стан архівного господарства в ПТНЗ м. Дніпропетровська, рада ухвалила:
1. Направити листа до ПТНЗ про внесення змін до номенклатури справ на 2013 рік відповідно до Переліку типових документів.
2. Рекомендувати ПТНЗ (ДЦППРКТС, ВПУ-55, ПТУ-2, ДПЛХТ) доповнити історичні довідки про навчальний заклад та внести інформацію про ліквідовані та реорганізовані навчальні заклади.
3. Упорядкувати накази по навчальному закладу відповідно до вимог Переліку типових документів.
Заслухавши інформацію Головченко С.В. про результати моніторингу новоприйнятого контингенту, рада ухвалила:
Навчально-методичному центру ПТО:
1. Проводити моніторинг ринку праці за галузями з повідомленням результатів ПТНЗ.
2. Проводити декади з позиціювання робітничих професій за галузями, урочисті відзначення професійних свят, конкурс агітаційно-просвітницьких гуртів «Професійний калейдоскоп», заняття Школи молодого профорієнтатора.
3. Надавати допомогу ПТНЗ з профільного і допрофільного навчання старшокласників, входження ПТНЗ в освітні округи, налагодження стосунків із засобами масової інформації.
4. Інформувати населення через засоби масової інформації про освітні послуги ПТНЗ, престижність робітничих професій.
Керівникам ПТНЗ
1. Постійно впроваджувати в профорієнтаційну роботу сучасні форми, прийоми і методи з позиціювання робітничих професій, розширити можливості інформаційного середовища, провести заходи з пропагування професій із залученням соціальних партнерів.
2. Розширити мережу ПТНЗ, які входять до освітніх округів як організатори профільної та допрофільної підготовки.
3. Проліцензувати нові професії відповідно до потреб ринку праці, галузі, регіону за підтримки роботодавців.
Розглянувши представлені методичні матеріали, рада ухвалила: рекомендувати для практичного використання в ПТНЗ такі матеріали:
1. Набоков М.Ф. Збірник рекомендацій з методики виробничого навчання професій сільськогосподарського профілю.
2. Гришаєва О.В. Методичний посібник з методики розробки навчально-методичного комплекту з предмета, професії.
3. Гришаєва О.В. Методичні рекомендації щодо оформлення матеріалів самоаналізу діяльності ПТНЗ у сфері загальної середньої освіти
4. Куницька І.В Навчальна програма «Основи комп’ютерної грамотності».
5. Литвиненко Л.О. Рольова гра як засіб підвищення активізації навчальної діяльності учнів на уроках виробничого навчання з професії «Касир (у банку)», ДЦПО.
6. Угольнікова Л.Г. Навчально-методичний комплект з теми «Виготовлення спідниці» за фахом «Кравець», ДЦПО.
Л.І.Подчезерцева,
методист НМЦ ПТО
у Дніпропетровській області