Методичний центр ПТО аналізує свою роль у реалізації пріоритетрів профтехосвіти у 2011 -2012 навчальному році
26 січня 2012 року відбулося засідання навчально-методичної ради навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Дніпропетровській області, на якому розглянуто питання про методичний супровід виховної роботи класного керівника у формуванні трудового робітничого потенціалу, використання відеозв`язку у проведенні зрізів знань учнів ПТНЗ області, результативність роботи НМЦ ПТО з підвищення кваліфікації керівних і педагогічних працівників ПТО у 2011 році, використання навчальних господарств у професійному навчанні сільськогосподарських кадрів, хід впровадження відновлених інноваційних всеукраїнських маршрутів у системі профтехосвіти, методичне забезпечення впровадження нових виробничих технологій у навчально-виробничий процес. З усіх розглянутих питань прийнято рішення які рекомендовані для вивчення ПТНЗ області. Крім того презентовано і рекомендовано для практичного використання методичні рекомендації щодо виконання випускної письмової роботи з професій побуту, легкої промисловості, ресторанного сервісу та туризму, проведення майстер-класів, складання планів уроків індивідуального навчання керування автотранспортними засобами категорій «А», «В», «С», організації виставкової роботи, організації психолого-педагогічного супроводу навчально-виробничого процесу, програму факультативного курсу «Медіа», методичний посібник з Wев-дизайну. Зазначені матеріали будуть розміщені в педагогічній скриньці НМЦ ПТО.
Рішення додаються.
З першого питання про методичний супровід виховної роботи класного керівника:
1. Відзначити позитивну роботу та високу результативність участі в обласному конкурсі КПБЛ, КЦПОТРС, КПЛ, ЗДПЛ, ТПГЛ, СПЛ, МПЛ, ВПУ-75.
2. Запровадити в ПТНЗ педагогічні читання, слухання, круглі столи, педагогічні ради з питань професійного виховання учнів.
3. В річних планах увести розділ «Професійне виховання», періодично відстежувати стан впровадження інноваційних форм професійної виховної діяльності закладу.
4. Рекламувати кращий досвід класних керівників на сайтах навчального закладу.
З другого питання про використання відеозв`язку у проведенні зрізів знань учнів:
1. Поширити практику проведення зрізів знань учнів з предметів загальноосвітньої і професійно-теоретичної підготовки в режимі відеозв`язку.
2. Провести зрізи знань на випуску ІІ курсу з метою визначення результативності роботи.
З третього питання про результативність роботи з підвищення кваліфікації керівних та педагогічних кадрів:
1. Проводити щокварталу аналіз результативності роботи ПТНЗ, НМЦ ПТО з організації підвищення кваліфікації педпрацівників, ефективності впровадження в навчально-виробничий процес набутих знань, досвіду роботи шляхом опитування слухачів на завершальному етапі та вносити корективи в систему планування навчання і пропозиції щодо його змісту.
2. НМЦ ПТО сприяти проходженню інтегрованих курсів (одночасно з декількох предметів) із загальноосвітніх дисциплін викладачами ПТНЗ за різними формами навчання.
3. Директорам ПТНЗ створювати умови для вивчення педпрацівниками нових педагогічних і виробничих технологій через мережу інформаційно-комунікаційних засобів та участі у різних формах пропагування нових.
З четвертого питання про використання навчальних господарств в професіному навчанні сільськогосподарських кадрів:
1. Керівникам сільських ПТНЗ більш раціонально використовувати для проведення виробничого навчання та проходження практики навчальні господарства, впроваджувати моделювання та апробацію нових виробничих технологій.
2. Вдосконалювати форми і методи ведення сучасного господарства відповідно до вимог державних стандартів ПТО.
3. Навчально-методичному центру проводити майстер-класи для майстрів виробничого навчання та педпрацівників, які готують фахівців для сільського господарства.
З питання про підсумки конкурсу методичних кабінетів:
1. Навчально-методичному центру професійно-технічної освіти узагальнити матеріали конкурсу та оформити збірник досвіду роботи методичних кабінетів ПТНЗ.
2. Організувати участь переможців конкурсу в обласному методичному фестивалі у квітні 2012 року.
3. Продовжити практику створення інноваційних методичних кабінетів.
4. Методистам ПТНЗ передбачити в планах роботи в лютому 2012 року застосування кращих методичних наробок обласного конкурсу.
З питання про хід впровадження інноваційних маршрутів:
1. Відзначити позитивну інноваційну діяльність МВПУПІТ, КЦППРКБГ, ДЦППРК, ЗПЛ, ДЦППРКТС, ДПЗЛ, ДНВЦ-2, ПТУ-71, ДВПУБ, ДЦПО. Розмістити матеріали досвіду на сайтах ПТО, ПТНЗ.
2. Провести моніторинг результативності роботи ПТНЗ щодо впровадження інноваційних технологій.
3. Створити в ПТНЗ банк даних впровадження інноваційних проектів України.
З питання про методичне забезпечення впровадження нових виробничих технологій:
1. Активізувати проведення пошуку та подальшого поглиблення контактів з громадськістю професійного спрямування і окремими підприємствами щодо впровадження нових виробничих технологій у навчально-виробничий процес.
2. Враховуючи проведену
підготовчу роботу щодо прогнозування потреби у навчанні робітничих кадрів,
відповідно до доручення голови ОДА та в рамках пілотного проекту на базі
області передбачити її обговорення в НМЦ ПТО
(ІІ півріччя 2012 року).
Л.І.Подчезерцева,
секретар НМР НМЦ ПТО