Про заходи, спрямовані на організований початок
нового навчального року
17 серпня 2011 року методичною службою професійно-технічної освіти на базі Міжрегіонального вищого професійного училища з поліграфії та інформаційних технологій проведено установче засідання секції заступників директорів професійно-технічних навчальних закладів області, де обговорено завдання з реалізації пріоритетних напрямків діяльності ПТО в 2011-2012 навчальному році.
Учасники зібрання мали можливість отримати інформацію про запровадження сучасних методик навчання, оформлення актів готовності закладів за новою формою.
Навчальним закладам надано нові нормативні документи та вимоги щодо викладання загальноосвітніх предметів.
Фахівцями НМЦ ПТО у Дніпропетровській області прокоментовано та надано план роботи методичної служби на новий навчальний рік.
За результатами обговорення зазначених питань прийнято рекомендації і надіслано в усі навчальні заклади.
Василиненко В.М.,
Директор НМЦ ПТО
у Дніпропетровській області
Рекомендації
учасників засідання секції заступників
директорів ПТНЗ
з навчальної роботи.
Результати роботи професійно-технічних
навчальних закладів області
в 2010-2011 навчальному році, обговорені учасниками засідання секції
заступників директорів з навчальної роботи, засвідчують, що основні напрямки
діяльності визначені рішенням підсумкової колегії Міністерства освіти і науки
України 26 серпня 2010 року, були покладені в основу роботи кожного колективу,
кожного педагога.
Пріоритети передбачали:
- роботу закладів в умовах децентралізації їх фінансування та управління;
- покращення професійної підготовки випускників;
- підвищення професійного рівня головної особистості навчально-виробничого процесу – майстра виробничого навчання;
- системне використання сучасних інформаційних засобів педагогами та учнями;
- запровадження нових навчальних планів обумовлених введенням стандартів середньої освіти.
Супровід зазначених підходів забезпечувався новими формами методичної роботи, які базувались на:
- осучасненні виробничої діяльності;
- зосередженні уваги на нових формах підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- запровадженні системних контактів представників обласної методичної служби з безпосередніми організаторами навчально-виробничого процесу з застосуванням засобів відеозв`язку;
- спробах підвищення професійного рівня педагогів за допомогою майстер-класів;
- перебудові бібліотек та педкабінетів;
- поширенні експериментальної роботи;
Результати роботи були продемонстровані закладами на державній підсумковій атестації, державній кваліфікаційній атестації та участі в обласній виставці «Формування цілісної регіональної системи педагогічних інновацій ПТО», яка завершилась проведенням педагогічного ярмарку за 12 номінаціями.
Разом з тим, аналіз, проведений на рівні області та Рахунковою палатою України на рівні держави, свідчить про суттєву розбіжність між попитом на функції ПТО та пропозиціями наших закладів.
А саме:
- продовжується підготовка робітничих кадрів, не потрібних на ринку праці;
- продовжується навчання робітничих професій низького рівня кваліфікації;
- падіння престижу закладів на сучасному виробництві.
Виходячи із
зазначеного вище учасники засідання секції
рекомендують:
Навчальним закладам
Організувати роботу колективів в новому навчальному році з урахуванням таких пріоритетів:
1. Реалізація завдань, визначених Державною програмою розвитку ПТО на 2011-12 роки у частині осучаснення змісту навчально-виробничого процесу із проведенням системного моніторингу ефективності роботи.
2. Забезпечення наукового супроводу управлінської діяльності закладу в умовах децентралізації функціонування всієї системи підготовки робітничих кадрів.
3. Спрямування системної допомоги конкретному виконавцю завдань навчально-виробничого процесу.
4. Поширення громадського впливу на зміст формування робітничого потенціалу.
5. Впровадження сучасних інформаційних технологій у навчально-виробничий процес.
6. Запровадження інноваційних технологій, напрацьованих внаслідок експериментальної роботи в закладах області та України.
методичній службі ПТО
1. Практикувати методичні тижні НМЦ ПТО в ПТНЗ.
2. Організувати методичну роботу з виховного напрямку по округах з урахуванням специфіки регіонів, де знаходяться навчальні заклади.
3. Спланувати системну роботу з керівниками методичних комісій навчальних закладів.
4. Створити регіональні піклувальні ради за галузевим спрямуванням.
5. Продовжити контакти методистів з безпосередніми організаторами навчально-виробничого процесу в режимі відеозв`язку.
6. Поширити форми навчання педагогів, в першу чергу, у формі майстер-класів.
7. Покращити позиціювання значущості робітника в суспільстві проведенням днів (тижнів) професій в області та регіонах.
8. Проводити семінари для керівників ПТНЗ із ознайомлення їх з новою нормативною базою, прийнятою в галузі освіти, зокрема, в системі профтехосвіти.
9. Розгорнути учнівське самоврядування в регіонах та закладах.
10. Завершити 2011/2012 навчальний рік звітним заходом «Методичний фестиваль профтехосвіти».
Схвалено учасниками засідання
секції заступників директорів з
навчальної роботи
17 серпня 2011р.