Профтехосвітяни Дніпропетровщини

моделюють шляхи реформування сфери у регіоні

 

 

 

     31.03.2011 року на базі Дніпропетровського інституту післядипломної педагогічної освіти профтехосвітяни області разом з представниками загальноосвітньої школи, вищої школи та науковців були учасниками  Всеукраїнської науково-практичної конференції «Випереджаюча освіта для сталого розвитку як практично-зорієнтована модель реформування галузі в регіоні».

     На її пленарному засіданні директором навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Дніпропетровській області Василиненком В.М. було сформульовано шляхи модернізації ПТО регіону.

     Представники навчальних закладів на секції «Сучасний педагог ПТО – основа якості професійної підготовки робітничих кадрів» проголосили проекти формування педагога на етапі модернізації професійно-технічної освіти.

       За результатами роботи конференції та секції прийнято рекомендації, які стануть концепцією діяльності НМЦ ПТО та професійно-технічних навчальних закладів з корегування діяльності в плані підвищення професійного рівня педагогічних працівників навчальних закладів ПТО.

 

 

Директор НМЦ ПТО

у Дніпропетровській області

                                                                                            В.М.Василиненко

 

 

 

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ

щодо вимог до сучасних педагогічних кадрів професійно-технічної освіти

 

    Учасники секції «Сучасний педагог ПТО – основа якості професійної підготовки робітничих кадрів» Всеукраїнської науково-практичної конференції «Випереджаюча освіта для сталого розвитку як практично-зорієнтована модель реформування галузі в регіоні» заслухали доповіді та  визначили, що сучасна освіта повинна спрямовуватися на підготовку фахівця, спроможного відповідати за своє професійне майбутнє, здатного ствердити себе в умовах конкуренції на ринку праці. Майбутній кваліфікований робітник має бути не тільки освіченим, а й компетентним,  вміло використовувати здобуті знання в умовах сучасного виробництва, орієнтуватися у виробничій ситуації, вирішувати виробничі проблеми, швидко перебудовуватися на виконання інших завдань, тобто працювати  в умовах виробництва,  ринкової економіки.

      Це підвищує  вимоги до педагога професійного навчального закладу, який повинен постійно удосконалювати та розширювати професійні функції, вміло  застосовувати інформаційно-комп’ютерні технології.

     Сучасність диктує необхідність організувати роботу педпрацівника професійно-технічної освіти по-новому. Педагог ПТО -  це професіонал, який має відповідний кваліфікаційний рівень, педагогічну підготовку, значний виробничий та педагогічний досвід роботи.

     З огляду на зазначене постає актуальність проблеми вдосконалення системи методичного супроводу навчально–виробничого процесу, запровадження нових практично спрямованих програм, здійснення підвищення кваліфікації педагогічних працівників, удосконалення знань з  інформаційно-комунікаційних технологій.

Виходячи з обговорення всього спектру сучасних підходів до педагогічних кадрів професійно-технічної освіти як запоруки якості професійної підготовки робітничих кадрів, учасники конференції рекомендують головному управлінню освіти і науки у Дніпропетровській області, керівникам професійно-технічних навчальних закладів, навчально-методичному центру ПТО:

- формувати сучасного педагога через систему підвищення кваліфікації, яка передбачає фахову спрямованість, психолого-педагогічний супровід, соціо-гуманітарний цикл та отримання знань з інформаційно-комунікаційних технологій

- проводити систематичні моніторинги та маркетингові дослідження щодо оцінки якісного кадрового складу педпрацівників та процесів модернізації професійної освіти;

- розробляти моделі випереджувального інноваційного розвитку системи професійної освіти фахівців у ринкових умовах;

- вдосконалювати навчальні програми, технології, методи викладання і контролю знань учнів, використовуючи систематизацію і оцінку досвіду роботи педпрацівників професійно–технічної освіти України та зарубіжних країн;

- здійснювати обмін досвідом навчальних закладів з організації педагогічної діяльності;

- створювати психолого–педагогічний та науково–методичний супровід кожного педагога;

- запроваджувати та розвивати нові педагогічні та виробничі технології;

-  формувати ключові компетенції сучасного педагогічного працівника ПТНЗ як складові професійної компетенції у розрізі професій.

 

 Схвалено учасниками засідання секції

 

 

31.03.2011р.