Рекомендації учасників

засідання секції  заступників директорів з навчально-виховної роботи ПТНЗ області

 

Учасники секції заступників директорів з навчально-виховної роботи ПТНЗ області відзначають, що зміст і форми ефективного освітньо-виховного процесу потребують змін відповідно до появи нових викликів суспільного буття.

         В основі концепції професійного становлення і саморозвитку особистості лежить ідея  соціальної адаптації особистості.

Основні напрями, принципи, завдання, тематичний зміст виховання учнів ПТНЗ полягають у формуванні кодексу професійної культури.

Соціальне здоров’я дітей та молоді значною мірою залежить від того, як вони проводять вільний від навчання час. Відтак необхідно організувати цілісний освітній простір, який створив би умови для наповнення внутрішнього світу підлітка ціннісним змістом.

Пріоритетними у виховній роботі в ПТНЗ області    на   2010-          2011 навчальний рік вважаємо такі напрямки:

-         розвиток в учнів індивідуальних і соціальних мотивів трудової діяльності засобом різноманітних виховних заходів;

-         розкриття перспектив галузі, місце обраної професії серед інших професій галузі;

-         збереження контингенту учнів засобами стійкої мотивації зацікавлення професією (біографічні історії відомих людей, вихідців з робітничого класу);

-         впровадження стандартів нового покоління (екскурс в інноватику  сучасних робітничих професій);

-  підвищення ролі майстра у забезпеченні  професійно-психологічного         стану учня під час       оволодіння професійними знаннями та навичками;

   -     специфічна  виховна робота з учнями професійних закладів, де учасники виховного процесу несуть пряму відповідальність за формування    психології майбутнього робітника;

-         організація роз’яснювальної роботи серед учнів ПТНЗ нормативно-правової бази трудового законодавства у формі ділових ігор з метою формування практичних навичок спілкування з роботодавцями;

-         формування стійкого уявлення та переконання у беззаперечній ролі високої професійної компетенції для професійного та кар'єрного зростання майбутнього робітника. 

 

 

 

 

 

Секція заступників директорів ПТНЗ з навчально-виховної роботи вважає доцільним:

 

1.     Схвалити досвід ПТНЗ з питань організації виховної роботи з учнівською молоддю:

     -    Дніпропетровського  центру професійної освіти з теми

         «Індивідуальна робота з учнями щодо забезпечення умов для        самореалізації особистості відповідно до її здібностей, інтересів»

-         Дніпропетровського навчально-виробничого центру №2 з теми

     «Досвід практичного втілення у виховання учнівської молоді                козацьких      традицій»

-         Дніпропетровського навчально-виробничого центру підготовки та перепідготовки робітників машинобудівної галузі і зв’язку з теми «Учнівське самоврядування як засіб досягнення професійної  компетентності робітника сьогодення та майбутнього»

-         Міжрегіонального вищого професійного училища поліграфії та

     інформаційних технологій з теми

     «Проектування власного професійного саморозвитку учня в           контексті             майбутньої професійної діяльності  через успішний   вибір професії»

-         Дніпродзержинського центру підготовки та перепідготовки робітничих кадрів з  теми

     « Креативний підхід до формування кодексу професійної культури                 засобами виховання в учнів ПТНЗ художньої творчості, розвитку                 художніх почуттів, естетичної культури»

-         Західно-Донбаського професійного ліцею з теми

     «Оновлення виховного процесу в світлі формування культури      життєвого       самовизначення»

-         Тернівського професійного гірничого ліцею з теми

     «Зв'язок з місцевою громадськістю»

-          Марганецького професійного ліцею з теми

     «Від особистості класного керівника до особистості учня»

-         ПТУ-74 з теми «Учнівська радіостудія»

-         Вищого професійного училища №75 з теми

     «Комплексний підхід до соціального забезпечення учнів ПТНЗ»

-         Межівського професійно-технічного училища з теми

     «Спільний проект «Всі ми родом із землі»

-          Софіївського професійного ліцею з теми

      «Підтримка соціальної інтеграції та громадської відповідальності       учнів             ПТНЗ через участь у приватно-громадських та                            міжнародних проектах        розвитку громади»

-              Перещепинського професійного ліцею з теми

       «Педагогічна діяльність Перещепинського професійного ліцею щодо       формування здорового способу життя учнівської молоді »

 

2.     Розмістити презентаційні матеріали досвіду цих навчальних закладів на сайті НМЦ ПТО.  

3.     Систематично презентувати  досвід кращих закладів області з   питань морального, духовного та соціального розвитку учнівської  молоді, формування кодексу професійної культури..

     

 

       27.01.2011 року       

 

                                                                      Схвалено учасниками секції 

                                                                      заступників директорів

                                                                       з навчально-виховної роботи                                                                    ПТНЗ Дніпропетровської                                                                           області