ЩО ЧЕКАЄ ФІЛОЛОГІВ У 2023-2024 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

Зміна освітніх орієнтирів в Україні має реально позначитися на змісті і процесі навчання кожного предмета загальноосвітнього циклу, й української мови і літератури та зарубіжної літератури зокрема. У рамках Нової української школи кожен здобувач освіти має відчути дух новизни. Нові часи, нові завдання, нове покоління здобувачів, що по-іншому дивиться на світ, нова концепція й Державний стандарт, навчання в умовах повномасштабного вторгнення російського агресора на територію країни – усе сукупно є рішучим поштовхом до змін, переосмислення, переорієнтування, відмови від застарілих методик і невтомного творчого пошуку нового. Урок української мови, української літератури, зарубіжної літератури сьогодні – це не опрацювання й запам’ятання численних правил і винятків без обрисів застосування їх у реальному житті. Ці уроки сьогодні – це шлях молоді до самоукраїнізації, це щоденна практика усвідомлення сакральності мови, її значущості в житті кожного українця, щоденний поступ у формуванні здобувачів освіти як мовців, як національно мовних особистостей. Нині відчутна потреба активного самонавчання впродовж життя, креативності, виховання мовної стійкості, мовного смаку.

Останнім часом у закладах загальної середньої освіти сталися значні зміни в організації освітнього процесу, спричинені спочатку пандемією, а згодом – повномасштабним вторгненням російського агресора на територію країни. У закладах професійної (професійно-технічної) освіти було впроваджено дистанційне та змішане навчання, що спонукало викладачів до оволодіння різними комунікаційними сервісами забезпечення спільної навчальної діяльності віддалено. Про це та багато іншого будуть говорити філологи на засіданні обласної секції у вересні.